E-Bus Sujet

E-mobility

Electric power into the future - e-buses at Postbus

Electric power into the future - e-buses at Postbus

Postbus is the largest bus company in Austria. As such, we are always seeking to use innovation to resolve issues of public mobility. Many of our passengers are youngsters, which is also a reason to take our responsibility for future generations very seriously. In the interests of climate protection, Postbus is increasingly relying on alternative drive technologies, thus making a positive contribution to reducing CO2 emissions in Austria. We will be happy to continue along this path together with the regional transport authorities, the federal states and the municipalities.

Battery powered e-buses have advantages for passenger and the environment

One alternative option for drive technology, compared to diesel powered buses, is battery-powered electric motors. With this technology, the buses are charged overnight and already, with the current single day mileage ranges, they can be readily used for cross-country services. Each 12 metre e-bus can save more than 110 tonnes of CO2 per year compared to a diesel powered bus. And electric drive is not just free from pollutants such as fine particulates, nitrous oxide and sulphur dioxide, it is also much quieter. In addition to journeys that safeguard the climate, this also means less noise pollution for passengers and bus drivers as well as residents along the bus routes.

Elektrocitybus in Judenburg im Regelbetrieb

Im Mai 2018 wurde er getestet, seit September 2019 ist er im Regeleinsatz: Der Elektro-Citybus vom österreichischen Hersteller Kutsenits aus Hornstein im Burgenland. Unterwegs ist er nun leise und emissionslos in den Gassen von Judenburg. Dank Einsatz des E-Citybusses durch Postbus werden jährlich 23 Tonnen CO2 eingespart. Außerdem stößt er keine Schadstoffe wie Feinstaub, Stickoxide oder Schwefeloxide aus. Die Elektromotoren wirken beim Bremsen als Generatoren und geben so Energie zurück an die Akkus. Und: Auch Solarpanele sind am Fahrzeug installiert - so wirkt sich etwa die Klimaanlage nicht negativ auf die Batterie und damit auf den Fahrtbetrieb aus. Für den Umstieg von Dieselantrieben auf alternative Antriebe braucht es einerseits starke Partnerschaften wie mit der Stadt Judenburg und eine Anschubfinanzierung. Postbus steht für die Umsetzung von weiteren Projekten jederzeit bereit.

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